2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI İYEP UYGULAMA TAKVİMİ

2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI İYEP UYGULAMA TAKVİMİ

İYEP Nedir?

İYEP, ilkokulların 3. sınıfına devam eden, özel eğitim ihtiyacı/tanısı olmayan, önceki eğitim ve öğretim yılları içinde çeşitli nedenlerle Türkçe ve matematik dersi öğretim programlarında yer alan ve İlkokullarda Yetiştirme Programı kapsamında belirlenen kazanımları yeterli düzeyde edinemeyen öğrenciler için uygulanmakta olan destekleyici bir programdır. Program hâlihazırda uygulanmakta olan öğretim programlarının felsefesi, temel becerileri, öğrenme-öğretme yaklaşımlarına uygun şekilde hazırlanmıştır. Başka bir deyişle bu programda ayrıca bir program felsefesi, temel beceri ve öğrenmeöğretme yaklaşımı benimsenmemiştir. Programdaki kazanımlar, 1 ve 2. sınıf düzeyinde öğretim programlarından seçilmiştir. İYEP mevcut öğretim programlarının ve örgün öğretim sisteminin bir alternatifi değildir. Programda yer verilen yeterlikler, kullanılmakta olan Türkçe ve matematik öğretim programlarındaki temel düzey kazanım, beceri ve öğrenme alanlarından oluşmaktadır. İYEP öğrencilerin ihtiyaç duyduğu okuma yazma okuduğunu anlama becerileri ile doğal sayılar ve doğal sayılarda dört işlem öğrenme alanlarındaki kazanımlara ulaşmalarını hedefleyen bir program olmakla birlikte öğrencilerin çok yönlü gelişimlerini, başarabilme duygusunu yaşamalarını ve özgüvenlerini geliştirmelerini destekleyerek aynı zamanda okula devamlarını sağlamaktadır.

17.10.2024 30

 

17-10-2024

 

 

 

 

 

 

 

İYEP NEDİR?

İYEP, ilkokulların 3. sınıfına devam eden, özel eğitim ihtiyacı/tanısı olmayan, önceki eğitim ve öğretim yılları içinde çeşitli nedenlerle Türkçe ve matematik dersi öğretim programlarında yer alan ve İlkokullarda Yetiştirme Programı kapsamında belirlenen kazanımları yeterli düzeyde edinemeyen öğrenciler için uygulanmakta olan destekleyici bir programdır. Program hâlihazırda uygulanmakta olan öğretim programlarının felsefesi, temel becerileri, öğrenme-öğretme yaklaşımlarına uygun şekilde hazırlanmıştır. Başka bir deyişle bu programda ayrıca bir program felsefesi, temel beceri ve öğrenmeöğretme yaklaşımı benimsenmemiştir. Programdaki kazanımlar, 1 ve 2. sınıf düzeyinde öğretim programlarından seçilmiştir. İYEP mevcut öğretim programlarının ve örgün öğretim sisteminin bir alternatifi değildir. Programda yer verilen yeterlikler, kullanılmakta olan Türkçe ve matematik öğretim programlarındaki temel düzey kazanım, beceri ve öğrenme alanlarından oluşmaktadır. İYEP öğrencilerin ihtiyaç duyduğu okuma yazma okuduğunu anlama becerileri ile doğal sayılar ve doğal sayılarda dört işlem öğrenme alanlarındaki kazanımlara ulaşmalarını hedefleyen bir program olmakla birlikte öğrencilerin çok yönlü gelişimlerini, başarabilme duygusunu yaşamalarını ve özgüvenlerini geliştirmelerini destekleyerek aynı zamanda okula devamlarını sağlamaktadır.

NEDEN TÜRKÇE VE MATEMATİK?

 Dünyadaki bütün çocuk ve ergenlerin yarısından fazlası okuma ve matematikte asgari yeterlilik standartlarını karşılayamamaktadır. Dünya genelinde yaklaşık 617 milyon çocuk (ilkokul ve ortaokul çağındaki ergenler) küresel toplamın yüzde 55’inden fazlası 2015 yılında okuma ve matematikte asgari yeterlilikten yoksun kalmıştır (United Nations, 2018). OECD’nin yürüttüğü PISA 2018 araştırmasında okuma, matematik ve fen okuryazarlığında 15 yaşındaki öğrencilerin yaklaşık %25’inin temel düzeydeki yeterliliklere dahi ulaşamadığı ve bu sonuçların bir önceki periyotta elde edilen sonuçlarla benzerlik gösterdiği görülmüştür. Bu durum dünya genelinde de olduğu gibi ülkemizde de ele alınması, takip edilmesi ve gerekli desteğin sağlanması konusunda belirleyici olmuştur.

 meb_iys_dosyalar/26/02/875716/dosyalar/2024_10/11125438_20242025iyepuygulamatakvimi.pdf